We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Jordy Cobelens (TW Steel): 'We zagen een gat in de markt voor grotere horloges’

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 12 januari 2016
PROFILE – Hij is pas 33, maar toch al eigenaar van het grootste horlogemerk van Nederland. "Ik heb de afgelopen maand een keer of tien in het vliegtuig gezeten", zegt Jordy Cobelens, medeoprichter van TW Steel.

Het bedrijf is sponsor van onder meer de Formule 1 en Motor GP. "Zo’n race is fantastisch om mee te maken, maar het gaat vooral om de business die je kunt doen tijdens de race."

Het circuit was voor Cobelens een opstap naar internationaal zakendoen. "Toen we voor het eerst werden uitgenodigd voor de Formule 1 dacht ik: dit is een stap te groot, maar kijken kan nooit kwaad."

Imago
Met name het imago rondom de coureurs is goed voor het bedrijf. "Mensen kopen de horloges, omdat je bij de Formule 1 hoort", zegt Cobelens. "Formule 1 doe je alleen als je een langetermijnvisie hebt."

De klokken worden ontworpen door vader Cobelens. Hij verkoopt er inmiddels zo’n 250 duizend exemplaren per jaar. "We zagen een gat in de markt voor grotere horloges. Na Nederland zagen we meer potentie. Toen wist ik, we hebben iets speciaals."

Zo speciaal dat hij een Duitse inkoper overtuigde door te zeggen: "als je de horloges niet verkoopt, koop ik ze voor het dubbele terug!"

Inmiddels is wereldster Kelly Rowland ambassadeur voor het bedrijf en verovert Cobelens de Amerikaanse markt. "Ze was verliefd op een van onze horloges."

Jordy Cobelens

Jordy Cobelens Jordy Cobelens is medeoprichter van luxe horlogemerk TW Steel. Hij verkoopt inmiddels 250 duizend exemplaren per jaar en is het gezicht van zijn eigen merk.
Lees meer over Jordy Cobelens.